İçeriğe geç

Tüketici Ürünü Kaç Gün Içinde Iade Edebilir

Alınan ürün kaç gün içinde iade edilebilir?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Tüketici aldığı malı iade edebilir mi?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Mağazadan alınan ürün nasıl iade edilir?

Tüketici, cayma hakkını kullandığını yazılı olarak satıcıya bildirmelidir. Satıcı, cayma bildirimini aldığını teyit ederek, 14 gün içinde herhangi bir kesinti yapmadan ürünün fiyatını iade etmelidir. İnternet üzerinden değişim veya iade yapılmayacağını iddia etmek yasaktır.

Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında peşin satışla satılan mallarda ayıp yoksa tüketicilerin değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

Vatan mağazadan alınan ürün iade edilir mi?

Siparişlerinizi dilediğiniz mağazadan hemen teslim alabilirsiniz. 14 gün içerisinde cayma hakkı. Mağazadan veya kargo ile iade/değişim imkanı.

İade kabul etmemek yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Hangi ürünler geri iade edilemez?

Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Hukuki ayıplar halinde tüketici bu ayıpları otuz gün içinde bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar konusunda ise kanunda açık bir düzenleme bulunmadığından aynı kanunun 30. maddesi (B.K. 198) ve T.B.K. 223/2’ye göre genel hükümler uygulanmıştır. Maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunludur.

Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?

Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.

Alışverişte tüketici hakları nelerdir?

Tüketicilerin yürürlükteki yasal kurallar ve düzenlemeler kapsamında çevrimiçi alışveriş yaparken sahip oldukları haklar arasında şunlar yer almaktadır: Cayma hakkı … Malların teslimatını kontrol etme hakkı … İletişim bilgileri talep etme … Güvenli ödeme koşullarının sağlanması … Uyuşmazlık çözüm organına başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22 Aralık 2023

Değişim var iade yok yasal mı?

HİZMETLERDE DE CAYMA HAKKI VAR Özlem Şen, “Satın alınan hizmetin, online kurs veya online ders gibi bir hizmet olması durumunda tüketici, hizmet sözleşmesinin akdedildiği andan itibaren cayma hakkını kullanabilir.” diyor. Örneğin iade yapılamayacak durumlar olsa bile kanunda, “Kişi, herhangi bir gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkını kullanabilir.”

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?

Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin düşürülmesine karar verebilir.

İade kabul etmeyen butik nereye şikayet edilir?

Ürünün bedeline göre tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesine başvurulması mümkündür.

İade almayan firmaya ne yapılır?

Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.

Hangi ürünler iade edilemez?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?

Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.

LCW mağazadan alınan ürün iadesi kaç gün?

Mağazada satılan ürünlerde üretim hatası (yani ürün hatası olmaması) olmadığı sürece, kanunen değişim/iade zorunlu değildir. Ancak, LC Waikiki mağazalarımızda, kullanılmamış ve hasarsız ürünlerin fiş veya faturanın sunulmasından itibaren 30 güne kadar değişim/iadesini destekliyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Yaşlı Escort